تأثیر استفاده از بازی های رایانه ای بر گرایش به تفکر انتقادی، مهارت های اجتماعی و پیشرفت تحصیلی دانش آموزان دختر دوره متوسطه شهرستان اندیمشک در سال تحصیلی 93-92
پایان نامه
- وزارت علوم، تحقیقات و فناوری - دانشگاه اراک - دانشکده ادبیات و علوم انسانی
- نویسنده زهرا دریکوندی
- استاد راهنما محمد سیفی سعید موسوی پور
- تعداد صفحات: ۱۵ صفحه ی اول
- سال انتشار 1393
چکیده
پژوهش حاضر با هدف بررسی تأثیر استفاده از بازی های رایانه ای بر گرایش به تفکر انتقادی، مهارت های اجتماعی و پیشرفت تحصیلی دانش آموزان دختر دوره متوسطه شهرستان اندیمشک انجام شده است. روش ارائه پژوهش توصیفی از نوع علی – مقایسه ای می باشد. نمونه تحقیق شامل 270 نفر از دانش آموزان دختر دبیرستانی شهرستان اندیمشک است که به روش نمونه¬گیری تصادفی خوشه ای چندمرحله ای انتخاب گردیده اند. ابزار جمعآوری داده ها شامل پرسشنامه گرایش به تفکرانتقادی ریکتس، پرسشنامه مهارت¬های اجتماعی کرامتی و یک پرسشنامه محقق ساخته می باشد. نتایج تجزیه و تحلیل داده ها نشان داد که انجام بازی های رایانه ای به طورکلی و بر حسب نوع بر گرایش به تفکرانتقادی دانش-آموزان تأثیر معنی¬داری نداشته است اما انجام این بازی¬ها بر مهارت های اجتماعی و همچنین پیشرفت تحصیلی دانش آموزان موثر بوده است. همچنین نتایج داده ها حاکی از آن است که نوع بازی رایانه ای بر مهارت های اجتماعی و پیشرفت تحصیلی دانش آموزان تأثیر معنی داری نداشته است.
منابع مشابه
رابطه استفاده از بازی های رایانه ای با وضعیت تحصیلی دانشآموزان دختر دوره متوسطه شهر بابل
پژوهش حاضر، با هدف بررسی رابطه استفاده از بازیهای رایانهای با افت تحصیلی دانشآموزان دختر دوره متوسطه انجام شده است. روش پژوهش، توصیفی از نوع همبستگی و جامعه آماری این پژوهش دانشآموزان دختر دوره متوسطه شهر بابل به تعداد 7542 نفر در سال تحصیلی 93-1392 بودند. حجم نمونه بر اساس جدول کرجسی و مورگان، 364 نفر تعیین شد. نمونهگیری به روش تصادفی خوشهای انجام پذیرفت. ابزار گردآوری اطلاعات دو پرسشنا...
متن کاملرابطه استفاده از بازی های رایانه ای با وضعیت تحصیلی دانشآموزان دختر دوره متوسطه شهر بابل
پژوهش حاضر، با هدف بررسی رابطه استفاده از بازیهای رایانهای با افت تحصیلی دانشآموزان دختر دوره متوسطه انجام شده است. روش پژوهش، توصیفی از نوع همبستگی و جامعه آماری این پژوهش دانشآموزان دختر دوره متوسطه شهر بابل به تعداد 7542 نفر در سال تحصیلی 93-1392 بودند. حجم نمونه بر اساس جدول کرجسی و مورگان، 364 نفر تعیین شد. نمونهگیری به روش تصادفی خوشهای انجام پذیرفت. ابزار گردآوری اطلاعات دو پرسشنا...
متن کاملنقش بازی های رایانه ای در افت تحصیلی دانش آموزان متوسطه شهر تهران
این تحقیق با هدف بررسی نقش بازی های رایانه ای در افت تحصیلی دانش آموزان متوسطه شهر تهران انجام گرفته است. تحقیق از نوع همبستگی و روش جمع آوری اطلاعات پیمایشی است، جامعه آماری تحقیق دانش آموزان متوسطه منطقه 3 شهر تهران که تعداد آنها 27535 نفر می باشد. از میان آنها تعداد 385 نفر بعنوان نمونه آماری براساس فرمول کوکران و به شیوه خوشه ای چند مرحله ای انتخاب شده اند. ابزار گردآوری اطلاعات شامل پرسشنا...
متن کاملاثربخشی آموزش تفکر انتقادی بر خودکارآمدی تحصیلی و سبک های یادگیری دانش آموزان دختر دوره دوم متوسطه
هدف پژوهش حاضر بررسی اثربخشی آموزش تفکر انتقادی بر خودکارآمدی تحصیلی و سبکهای یادگیری دانشآموزان دختر دوره دوم متوسطه ناحیه 2 تبریز بود. این پژوهش به شیوه نیمهآزمایشی و از نوع طرح پیشآزمون- پس آزمون با گروه کنترل بود. برای انتخاب نمونه از روش نمونهگیری تصادفی چندمرحلهای استفاده شد. ابتدا از بین مناطق شهر تبریز ناحیه 2 انتخاب شد و از بین مدارس این ناحیه، تعداد دو مدرسه به صورت تصادفی انتخا...
متن کاملمنابع من
با ذخیره ی این منبع در منابع من، دسترسی به آن را برای استفاده های بعدی آسان تر کنید
ذخیره در منابع من قبلا به منابع من ذحیره شده{@ msg_add @}
نوع سند: پایان نامه
وزارت علوم، تحقیقات و فناوری - دانشگاه اراک - دانشکده ادبیات و علوم انسانی
میزبانی شده توسط پلتفرم ابری doprax.com
copyright © 2015-2023